Regulamin obowiązujący od 26.06.2021 r.
PayPo - (dalej również „my”, „nas”) oznacza spółkę PayPo Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Domaniewska 37, Warszawa (kod pocztowy: 02-672), wpisaną do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS 0000575158, o kapitale zakładowym w wysokości 943.550 złotych, NIP: 5213705997, REGON: 362485126., adres e-mail: bok@paypo.pl. PayPo jest Instytucją Pożyczkową wpisaną do Rejestru Instytucji Pożyczkowych prowadzonego przez Komisję Nadzoru Finansowego pod numerem RIP000135 oraz Małą Instytucją Płatniczą wpisaną do Rejestru Małych Instytucji Płatniczych prowadzonego przez Komisję Nadzoru Finansowego pod numerem MIP43/2019.
Regulamin - oznacza niniejszy regulamin.
Klient - osoba w pełni zdolna do czynności prawnych, zainteresowana dokonaniem zakupów przy wykorzystaniu Serwisu, posiadająca stałe miejsce zamieszkania lub stały adres do doręczeń na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.
Reklamacja - oznacza reklamację co do usług świadczonych drogą elektroniczną przez PayPo na podstawie Regulaminu.
Serwis - oznacza serwis internetowy funkcjonujący pod adresem: www.paypo.pl.
Treści - wszystkie materiały, teksty oraz inne informacje umieszczone w Serwisie.
Umowa - oznacza umowę opartą o przepisy Ustawy o kredycie konsumenckim z dnia 12 maja 2011 r. Umowa zawierana jest na odległość, bez jednoczesnej obecności obu stron, z wykorzystaniem procesu, w którym oświadczenia woli związane z zawarciem tej umowy są składane w postaci elektronicznej za pośrednictwem sieci Internet. Zasady zawierania Umów określa Załącznik nr 1.
Użytkownik - (dalej również „Ty”, „Tobie”, „Ci”) to osoba korzystająca z Serwisu.
Niniejszy załącznik znajduje zastosowanie w relacjach pomiędzy PayPo, a Klientem, który przystępuje do zawarcia Umowy lub zwarł Umowę.
Złożenie wniosku o zawarcie Umowy
W PayPo (PayPo Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, KRS 0000575158, dalej „PayPo”) wiemy, jak ważna jest ochrona Twojej prywatności. Pragniemy zapewnić, że traktujemy Twoje dane z największą starannością i uwzględnieniem zobowiązań wynikających z obowiązujących przepisów dotyczących ochrony danych osobowych.
Polityka prywatności została opracowana w oparciu o wymogi Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady Unii Europejskiej 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (dalej: „RODO”), a w szczególności art. 13 i 14 RODO określającego obowiązek informacyjny Administratora danych, a także regulacji krajowych w zakresie ochrony danych osobowych.
Danymi osobowymi (dane) są wszelkie informacje o zidentyfikowanej lub możliwej do zidentyfikowania osobie fizycznej (osobie, której dane dotyczą). Osoba możliwa do zidentyfikowania to osoba fizyczna, którą można bezpośrednio lub pośrednio zidentyfikować na podstawie takich informacji jak imię i nazwisko, numer identyfikacyjny, dane o lokalizacji i inne informacje umożliwiające identyfikację lub jeden bądź kilka szczególnych czynników określających fizyczną, fizjologiczną, genetyczną, psychiczną, ekonomiczną, kulturową lub społeczną tożsamość osoby fizycznej. Do danych osobowych zalicza się adres e-mail osoby fizycznej, jej numer telefonu, informacje biometryczne (np. odcisk palca), dane o lokalizacji, adres IP, informacje o opiece zdrowotnej, przekonania religijne, numer ubezpieczenia społecznego i stan cywilny.
Polityka prywatności wyjaśnia w jaki sposób wykorzystywane są Twoje dane osobowe oraz jakie przysługują Ci uprawnienia w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych przez PayPo.
Prosimy o zapoznanie się z treścią niniejszej Polityki – chcemy, aby Twój wybór korzystania z serwisu PayPo był w pełni świadomy.
Polityka prywatności w uzasadnionych przypadkach może ulegać zmianie, ale fakt ten będzie jasno komunikowany wszystkim użytkownikom serwisu PayPo.
W procesie oceny możliwości zawarcia umowy PayPo przetwarza Twoje dane w sposób zautomatyzowany, na podstawie danych, jakie o Tobie posiada (Twoich danych osobowych, historii transakcji, spłacalności, i innych) w ramach serwerów, oprogramowania, infrastruktury zarządzanej przez PayPo oraz zarządzanych przez niego systemów. W oparciu o te informacje, przypisujemy Ci profil osobowy istotny z punktu widzenia możliwości udzielenia odroczenia Twojej płatności oraz wysokości przyznanego limitu. Decyzje te są podejmowane na podstawie przyjętych przez PayPo modeli scoringowych.
Na jakiej podstawie PayPo może przetwarzać Twoje dane osobowe?Przetwarzamy Twoje dane, które pozyskaliśmy w ramach świadczenia usług zgodnie z RODO. Podstawą prawną przetwarzania jest:
Szczegółowy sposób, zakres i cele przetwarzania danych zostały opisane w Tabeli nr 1.
LP | Cel przetwarzania danych | Opis celu | Podstawa prawna | Sposób przetwarzania | Okres przetwarzania danych |
---|---|---|---|---|---|
1 | Ocena możliwości zaoferowania Ci zawarcia umowy | Na podstawie danych otrzymanych od Ciebie, ze sklepu, z Platformy Wymiany Informacji Pożyczkowej, Krajowych Instytucji Płatniczych, Biur Informacji Gospodarczych dokonujemy analizy, czy możemy zaoferować Ci zawarcie umowy z nami | Art. 6 ust. 1 lit. b RODO | Każdorazowo w momencie potwierdzenia przez Ciebie chęci zawarcia umowy | Do czasu zawarcia umowy |
2 | Zawarcie i obsługa umowy | W momencie zawarcia umowy, wykorzystujemy Twoje dane do przygotowania umowy, a potem do monitorowania wywiązywania się Ciebie z warunków umowy | Art. 6 ust. 1 lit. b RODO | Każdorazowo w momencie zawarcia umowy | Przez okres wypełnienia przez Ciebie zobowiązań wynikających z umowy |
3 | Udostępnienie panelu klienta | W celu ułatwienia Tobie obsługi umowy, bezpłatnie udostępniamy panel klienta, gdzie możesz sprawdzić wszystkie swoje transakcje, dokonać spłaty, poprawiać swoje dane oraz kontaktować się z nami | Art. 6 ust. 1 lit. f RODO | Za każdym razem, gdy logujesz się do panelu klienta | Do czasu wniesienia sprzeciwu |
4 | Kontakt z Tobą | Kontaktujemy się z Tobą w celu weryfikacji poprawności funkcjonowania serwisu PayPo, poprawności wprowadzanych danych oraz wyjaśnienia problemów (np. jeśli wystąpi u Ciebie nadpłata) | Art. 6 ust. 1 lit. f RODO | Każdorazowo w momencie kontaktu | Do momentu przedawnienia roszczeń (6 lat) |
5 | Kontakt ze sklepem, w którym dokonałeś zakupów | W przypadku, gdy np. napiszesz nam, że zwróciłeś/aś towar do sklepu, możemy skontaktować się ze sklepem w celu potwierdzenia tych informacji. W tym celu pracownikowi sklepu podajemy Twoje dane, żeby zidentyfikować transakcję | Art. 6 ust. 1 lit. b RODO | Za każdym razem, gdy kontaktujemy się ze sklepem w celu wyjaśnienia rozbieżności dotyczącej Twojej transakcji | Przez okres wypełnienia przez Ciebie zobowiązań wynikających z umowy |
6 | Archiwizacja zawartych umów | Zawarte umowy stanowią potwierdzenie wykonania Usługi. Na podstawie tych umów dokonujemy rozliczeń podatkowych. Po wypełnieniu przez Ciebie zobowiązań z tytułu umowy, przechowujemy ją w celach dowodowych. | Art. 6 ust 1 lit. c RODO | Za każdym razem, gdy musimy udowodnić, że doszło do zawarcia umowy z Tobą | Do momentu przedawnienia roszczeń (6 lat) |
7 | Przetwarzanie danych wynikające z Ustawy o przeciwdziałaniu praniu brudnych pieniędzy i finansowaniu terroryzmu | W związku z koniecznością stosowania przez nas Ustawy o przeciwdziałaniu praniu brudnych pieniędzy i finansowaniu terroryzmu jesteśmy zobowiązani, w szczególnie uzasadnionych przypadkach, stosować środki bezpieczeństwa finansowego wobec naszych klientów | Art. 6 ust. 1 lit. f RODO | Za każdym razem, gdy musimy udowodnić, że dopełniliśmy obowiązku w zakresie zastosowania środków bezpieczeństwa finansowego | Przez okres 5 lat |
8 | Przetwarzanie danych osobowych bezwzględnie niezbędne do zapobiegania oszustwom | Z każdą transakcją nasz system próbuje wyszukać powiązania z tysiącami innych transakcji w naszej bazie (w tym również z Twoimi transakcjami) w celu zidentyfikowania, czy próba zawarcia umowy nie ma na celu wyłudzenia kredytu (próby fraudu) | Art. 6 ust. 1 lit. f RODO | Za każdym razem, gdy system wyszukuje powiązania w celu zidentyfikowania prób fraudów | Do momentu przedawnienia roszczeń (6 lat) |
9 | Dochodzenie roszczeń | Jeżeli przestaniesz wypełniać zobowiązania wynikające z umowy, możemy przekazać Twoje dane do firm zajmujących się windykacją oraz Biur Informacji Gospodarczej w celu wyegzekwowania należności | Art. 6 ust. 1 lit. f RODO | W momencie, w którym przestaniesz wypełniać zobowiązania wynikające z umowy | Do momentu przedawnienia roszczeń (6 lat) |
10 | Do celów analitycznych i sprawozdawczych | Aby móc rozwijać nasze usługi analizujemy przekrojowe dane klientów | Art. 6 ust. 1 lit. f RODO | Za każdym razem gdy analizujemy konkretną daną lub przygotowujemy statystyki | Przez okres 3 lat |
11 | Do celów marketingu bezpośredniego | Raz na jakiś czas możemy przesłać Ci wiadomość z informacją o nowych sklepach, w których można płacić z PayPo oraz o nowych usprawnieniach, czy produktach, jakie wprowadzamy. Czasami też badamy poziom satysfakcji z usługi po jej wykonaniu. Masz prawo wyrażenia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych w celu marketingu bezpośredniego. Masz również możliwość wycofania zgody na otrzymywanie informacji handlowych i marketingowych w panelu klienta, poprzez Infolinię, pisząc na ado@paypo.pl, list polecony na adres siedziby a także wypisania się z newsletter’a w każdej takiej otrzymanej od nas wiadomości. | Art. 6 ust. 1 lit. f RODO | Każdorazowo w momencie wysyłki |
Do czasu skutecznego wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych w celu marketingowym lub wycofania zgody na otrzymywanie informacji handlowych i marketingowych. |
12 | Do marketingu produktów i usług podmiotów trzecich | Jeżeli wyraziłeś na to zgodę, na zlecenie naszego kontrahenta, wyślemy Ci informacje na temat jego produktów lub usług. | Art. 6 ust. 1 lit. a RODO | Każdorazowo w momencie wysyłki e-maila lub sms. | Do czasu cofnięcia zgody |
Źródło pochodzenia danych osobowych:
Przez odbiorcę danych należy rozumieć osobę fizyczną lub prawną, organ publiczny, jednostkę lub inny podmiot, któremu ujawnia się dane osobowe, niezależnie od tego, czy jest stroną trzecią (strona trzecia oznacza osobę fizycznąlub prawną, organ publiczny, jednostkę lub podmiot inny niż osoba, której dane dotyczą, administrator, podmiot przetwarzający czy osoby, które – z upoważnienia administratora lub podmiotu przetwarzającego – mogą przetwarzać dane osobowe). Organy publiczne, które mogą otrzymywać dane osobowe w ramach konkretnego postępowania zgodnie z prawem Unii lub prawem państwa członkowskiego, nie są jednak uznawane za odbiorców; przetwarzanie tych danych przez te organy publiczne musi być zgodne z przepisami o ochronie danych mającymi zastosowanie stosownie do celów przetwarzania. Udostępnienie stanowi przekazanie danych osobowych odbiorcy danych, który sam decyduje o celach i środkach przetwarzania danych.
Odbiorcą udostępnianych danych osobowych będą:
Przez podmiot przetwarzający należy rozumieć osobę fizyczną lub prawną, organ publiczny, jednostkę lub inny podmiot, który przetwarza dane osobowe w imieniu administratora. W przypadku powierzenia danych podmiot przetwarzający otrzymuje dane osobowe na podstawie umowy powierzenia zawartej z administratorem.
PayPo korzysta/może korzystać z usług zewnętrznych dostawców, w szczególności takich jak:
przy czym takie podmioty przetwarzają dane na podstawie umowy z administratorem i wyłącznie zgodnie z poleceniami administratorów.
Z uwagi na to, że PayPo korzysta/może korzystać z usług innych dostawców, dane osobowe mogą być przekazywane poza teren Europejskiego Obszaru Gospodarczego. W takim przypadku przekazywanie danych odbywać się będzie w oparciu o stosowną umowę pomiędzy PayPo a tym podmiotem, zawierającą standardowe klauzule ochrony danych przyjęte przez Komisję Europejską.
Komunikacja pomiędzy komputerem użytkownika a serwerem PayPo jest zaszyfrowana z użyciem protokołu SSL (Secure Socket Layer), czyli odpowiedniego kodowania przekazywanych danych. Nasz system posiada odpowiednie zabezpieczenia przed atakami hakerskimi i próbą przejęcia posiadanych danych. Zgodnie z wymogami organizacji płatniczych, firmy oferujące płatności online powinny spełniać rygorystyczne standardy bezpieczeństwa Payment Card Industry Data Security Standard (PCI DSS), dzięki czemu informacje przekazywane podmiotom współpracującym są należycie zabezpieczone. Oznacza to, że zachowane są najwyższe standardy ochrony i możesz być spokojny o bezpieczeństwo swoich danych.
Jak długo przetwarzamy Twoje dane osobowe?
Twoje dane przechowujemy nie dłużej niż jest to konieczne do realizacji celów, dla których je zgromadzono, chyba że obowiązujące przepisy prawa wymagają od nas ich dłuższego przechowywania. Okresy przechowywania mogą jednak różnić się w zależności od celu przetwarzania. Szczegółowe informacje w Tabeli nr 1.
Maksymalny okres przechowywania Twoich danych wynosi 6 lat liczonych od dnia zawarcia umowy z PayPo. Po upływie okresów przechowywania Twoje dane osobowe zostaną usunięte lub zanonimizowane.
Prawa związane z przetwarzaniem danych osobowych przysługujące osobie, której dotyczą:
Podanie danych jest dobrowolne, ale jest konieczne do realizacji usługi.
Ze swoich uprawnień możesz skorzystać poprzez złożenie odpowiedniej dyspozycji za pośrednictwem poczty tradycyjnej lub elektronicznej (ado@paypo.pl).
PayPo w terminie miesiąca od otrzymania dyspozycji udzieli Ci informacji o działaniach podjętych w związku z Twoim żądaniem. W szczególnie skomplikowanych przypadkach termin ten może zostać wydłużony o kolejne 2 miesiące od otrzymania dyspozycji. W celu realizacji Twojego żądania, jesteśmy uprawnieni do weryfikacji Twojej tożsamości, aby Twoje dane nie trafiły do nieuprawnionej osoby.
Jeżeli Twoje żądanie okazałoby się ewidentnie nieuzasadnione lub nadmierne, w szczególności ze względu na swój nagminny charakter, PayPo może zażądać uzasadnionej opłaty za realizację wniosku albo odmówić podjęcia działań w związku z żądaniem.
Masz możliwość wyrażenia zgody na otrzymywanie informacji handlowych oraz marketingowych drogą elektroniczną. Możesz w każdym czasie zrezygnować z otrzymywanych informacji marketingowych w panelu klienta, poprzez Infolinię, pisząc na ado@paypo.pl, wysyłając list polecony na adres siedziby. Możesz również zrezygnować z newsletter’a poprzez użycie linka znajdującego się w otrzymanej wiadomości. Możesz także zgodzić się na otrzymywanie od nas informacji marketingowych dotyczących produktów i usług naszych kontrahentów, którzy zlecili nam takie działania. Zgoda taka może zostać przez Ciebie wycofana w sposób opisany powyżej.
Czy wykorzystujemy pliki Cookies?PayPo wykorzystuje również pliki typu Cookies w celu personalizacji przekazywanych treści oraz w celach statystycznych. Szczegółowe informacje na temat plików Cookies znajdują się w Załączniku nr 3 do Regulaminu PayPo.