BNPL (z ang. Buy now, pay later) jest jedną z podstawowych form płatności w polskim e-commerce. Jak wynika z raportu Koszyk Roku 2022, już kilka miesięcy temu oferowało ją 73 proc. największych sklepów w Polsce, a 88 proc. z nich zdecydowało się na wdrożenie PayPo. Tak duże zainteresowanie płatnościami odroczonymi wynika z szeregu korzyści pozwalających w łatwy i szybki sposób zwiększyć wartość koszyków zakupowych. Potwierdzają to efekty współpracy PayPo ze znaną polską marką odzieżową, Medicine.
Spis treści
Medicine z 25 proc. wzrostem wartości koszyków opłaconych metodą PayPo
Płatności odroczone dają kupującym możliwość zrobienia natychmiastowych zakupów i zapłacenia za nie później. Dzięki opcji rozciągnięcia płatności w czasie i dostosowania jej do własnych możliwości klienci kupują częściej i więcej. Szybciej decydują się na zakup, również tych droższych produktów czy z półki premium, co przekłada się na wzrost wartości koszyków zakupowych w sklepach. Potwierdzają to tegoroczne dane Medicine, pokazujące, że średnia wartość transakcji z PayPo jest aż o 25 proc. wyższa w stosunku do alternatywnych metod płatności oferowanych przez sklep. Co więcej, w ciągu miesiąca, średnio ok. 13 proc. wszystkich transakcji w Medicine realizowanych jest właśnie za pośrednictwem PayPo [dane za okres 01-04.2023].
Klienci kupują chętniej, kiedy mogą zapłacić później – wspólna kampania marketingowa PayPo & Medicine
Odpowiednia komunikacja płatności odroczonych powoduje, że klienci kupują chętniej – nawet jeśli są to ich pierwsze zakupy przy wykorzystaniu tej metody płatności. Potwierdzają to wyniki wspólnej kampanii PayPo i Medicine „Pierwsze zakupy z PayPo”, która miała miejsce w dniach 14-21 kwietnia 2023 roku. W czasie tego tygodnia konsumenci, który nie mieli jeszcze okazji skorzystać z płatności odroczonych PayPo, mogli otrzymać kod promocyjny do wykorzystania w sklepie internetowym Medicine.
Kampania oparta na udostępnieniu kodów promocyjnych przełożyła się na wzrost liczby zamówień – liczba transakcji opłaconych za pośrednictwem PayPo była aż o 34 proc. wyższa niż w analogicznym okresie marca. W ten sposób marka Medicine zwiększyła swoją sprzedaż, a PayPo pozyskało nowych klientów.
– Realizowane wspólnie z PayPo działania marketingowe – w tym m.in. kampania oparta o udostępnienie kodów promocyjnych – bez wątpienia pozwalają nam budować świadomość naszych klientów w obszarze płatności odroczonych. Widzimy, że przekłada się to na wzrost liczby zamówień opłaconych z użyciem PayPo – mówi Maciej Stępień, Senior Manager E-commerce w Medicine. – Co istotne, zamówienia z wykorzystaniem tej metody płatności cechują się statystycznie wyższą średnią wartością koszyka (AOV) w stosunku do innych form rozliczeń. W BNPL tkwi duży potencjał, mogący się w przyszłości przełożyć na korzyści biznesowe dla sklepów internetowych.
Kluczem do osiągania najlepszych wyników sprzedażowych przy wykorzystaniu płatności odroczonych jest odpowiednia komunikacja oraz realizowane działania marketingowe. Wspólna kampania oparta o udostępnienie kodów promocyjnych to tylko jedna z możliwości, na jaką decyduje się PayPo we współpracy ze swoimi merchantami.
– W PayPo regularnie prowadzimy działania promocyjne z naszymi partnerami – mówi Piotr Szymczak, Chief Growth Officer w PayPo. – W ten sposób skutecznie budujemy świadomość BNPL wśród polskich konsumentów, zdobywając przy tym nowych klientów, którzy chcą kupować bezpiecznie, pewnie i przede wszystkim mądrze.
Źródło zdjęcia głównego: unsplash.com