Zrobiłeś właśnie swoje pierwsze zakupy z PayPo. Sam proces zamówienia przebiegł sprawnie i szybko, ale teraz zastanawiasz się, co właściwie dalej – jak spłacić zakupy, co zrobić jak zechcesz zwrócić produkt, czy coś się stanie jeśli zapomnisz zapłacić w terminie? Na te pytania i kilka innych kwestii odpowiadamy poniżej. 

Zakupy z PayPo – co warto wiedzieć na początku?

Skoro zrobiłeś już pierwsze zakupy z PayPo, to masz już pewnie konto w PayPo i posiadasz dostęp do naszego Panelu Klienta. Jeśli nie, to sprawdź maile od nas i koniecznie aktywuj swoje konto w PayPo. To istotne, gdyż logując się do panelu, możesz w każdej chwili sprawdzić najważniejsze informacje o swoich transakcjach, a także wysokość swojego limitu na kolejne zakupy. Limit zakupowy w PayPo to wyznaczana indywidualnie dla każdego klienta, kwota, którą można wydać na zakupy w sklepach, w których dostępne jest PayPo. Jest on zmienny i ustalany zawsze tylko na kolejną, najbliższą transakcję. Więcej na ten temat dowiesz się z naszego artykułu – co to jest i jak działa limit zakupowy.

Jak dokonać płatności za zakupy z PayPo?

Kupując z PayPo masz aż 30 dni na zapłatę i to bez dodatkowych kosztów. Płatności do PayPo w tym czasie możesz dokonać na kilka sposobów. Pierwszym jest płatność za pośrednictwem przelewu bankowego. Dane do przelewu znajdziesz w Panelu Klienta oraz otrzymasz je także w mailu przypominającym o terminie płatności. Drugim, sposobem płatności za zakupy z PayPo, jest zalogowanie się na swoje konto do Panelu Klienta i skorzystanie z dostępnych tam metod płatności – BLIK lub Przelewy24. 

Jak dokonać płatności za zakupy z PayPo

Źródło: materiały własne

Jak przedłużyć termin płatności za zakupy z PayPo i rozłożyć płatność na raty?

Jeśli 30 dni na spłatę to dla Ciebie za mało, to możesz rozłożyć wartość zakupów na 4 raty. Jak to zrobić? Po prostu w ciągu 30 dni opłać pierwszą ratę i Twoja należność zostanie automatycznie rozłożona na raty. Informacje o wysokości rat i harmonogramie ich spłat znajdziesz na swoim koncie w Panelu Klienta, w zakładce “Twoje zakupy”. Pamiętaj, że z harmonogramem spłat i estymacją rat możesz zapoznać się jeszcze zanim zdecydujesz się na płatność w ratach. 

Jak przedłużyć termin zapłaty w PayPo i przejść na raty

Źródło: materiały własne

Co, jeśli zapomnę zapłacić w terminie?

Nie martw się – o zbliżającym się terminie płatności przypomnimy Ci mailowo na 3 i 1 dzień przed upływem 30. dnia. Znajdziesz tam informacje nie tylko o terminie spłaty, ale także o wysokości należności i sposobach płatności. Pamiętaj, że w każdej chwili możesz też sprawdzić termin spłaty na swoim koncie w Panelu Klienta. Jeśli termin płatności wypada w dzień wolny od pracy, np. w sobotę i w tym dniu zlecisz przelew, który zaksięguje się dopiero w poniedziałek, to się nie martw – w takich przypadkach nie naliczamy żadnych opłat dodatkowych. 

Co zrobić, jeśli chce zwrócić zamówiony produkt?

Zawsze masz prawo do zwrotu produktów kupionych przez internet. Pamiętaj tylko, że zwrotu musisz dokonać zgodnie z Regulaminem i polityką zwrotów danego sklepu, więc zapoznaj się z tymi dokumentami zanim to zrobisz. Jeśli zdecydujesz się na zwrot, to zaloguj się do swojego konta w Panelu Klienta i przy zamówieniu, które chcesz zwrócić, zaznacz czy zwracasz jego całość, czy tylko część. Po potwierdzeniu przez sklep otrzymania Twojego zwrotu, anulujemy tę transakcję lub pomniejszymy ją o koszt zwracanych towarów, dzięki czemu zapłacisz tylko za towary, które zdecydujesz się sobie zostawić. 

Jeśli zdarzy się tak, że dokonałeś już płatności do PayPo, a pomimo to zwróciłeś produkt do sklepu, to nie martw się – zwrócimy Ci te środki na Twój rachunek bankowy. Możesz również wykorzystać nadpłatę do spłacenia należności za inne zakupy.  Dodatkowo bywa tak, że niektóre sklepy zwracają środki (przelew lub gotówkę) bezpośrednio do klienta, więc w takim przypadku należy spłacić transakcję w PayPo. 

Pamiętaj, aby zwrotu dokonać odpowiednio wcześnie, ponieważ sklep ma 14 dni na wprowadzenie zwrotu od daty przyjęcia towaru na magazyn. Jeśli z jakiegoś powodu nie odebrałeś zamówienia, należy poinformować sklep o rezygnacji i odstąpić od umowy – dopiero wtedy zwrot będzie uwzględniony.

Podsumowując

Jak widzisz, wszystkie najważniejsze informacje o swoich zakupach i płatnościach do PayPo znajdziesz na swoim koncie w Panelu Klienta. Logując się tam bez problemu sprawdzisz harmonogram spłat, terminy płatności i sposoby zapłaty za zakupy do PayPo. Gdybyś miał jakieś dodatkowe pytania, to zawsze możesz liczyć na naszą pomoc i skontaktować się z naszym Biurem Obsługi Klienta. 

Źródło zdjęcia głównego: AdobeStock