Klienci sklepów internetowych coraz częściej korzystają z wygodnej opcji BNPL (buy now, pay later), która umożliwia dokonanie zapłaty za towar w późniejszym terminie. Płatności odroczone są coraz popularniejsze, a wraz ze wzrostem liczby osób korzystających z e-sklepów będą też coraz chętniej wykorzystywane. Prowadząc sklep online i szukając sposobów na przyciągnięcie klientów, powinieneś rozważyć wdrożenie BNPL. Sprawdź, dlaczego klienci tak bardzo lubią tę opcję płatności.

„Buy now, pay later”, czyli „kup teraz, zapłać później” jest angielskim terminem oznaczającym płatności odroczone. Dla klientów sklepów online oznacza to spore ułatwienie, ponieważ bez ponoszenia dodatkowych kosztów, mogą zapłacić za dokonane zakupy nawet miesiąc później. Dodatkowo płatności odroczone są w pełni bezpiecznie i zapewniają pewne zakupy, bo klient otrzymuje produkt jeszcze przed płatnością. Usługi BNPL pozwalają też podjąć decyzję zakupową bez pośpiechu — pożądany artykuł trafia do rąk konsumenta, a ten może się z nim zapoznać i ocenić jakość.

Na czym polega odroczona płatność?

„Kup teraz, zapłać później” to metoda polegająca na przesunięciu terminu płatności za zakupiony towar. Przykładem tego rodzaju usług jest PayPo, gdzie klienci robiąc zakupy online mają aż 30 dni na zapłatę za zamówienie. To nie koniec ułatwień, ponieważ nawet po upływie ustalonego czasu, kwotę możemy rozłożyć na wygodne raty. Oznacza to, że kupujący ma wybór — reguluje należność w ciągu 30 dni bez ponoszenia dodatkowych kosztów lub decyduje się na późniejszą płatność ratalną. Warto zauważyć, że popularność takiej metody płatności wciąż rośnie i przewiduje się, że taka tendencja utrzyma się jeszcze przez długi czas. Dlaczego? Ostatnie wydarzenia na świecie pokazały, jaką przyszłość mają przed sobą innowacyjne rozwiązania ułatwiające zakupy przez internet. 

Pandemia spowodowała, że znacznie zmienił się nasz styl życia, społeczeństwo zaczęło wybierać zakupy online, rezygnując często z wypraw do sklepów. Ostatnie miesiące to okres wzmożonego ruchu na wszelkich platformach zakupowych. Konsumenci docenili bezpieczeństwo, a szczególnie możliwość dokonania transakcji bez wychodzenia z domu. Dodatkowym atutem sklepów online jest wprowadzenie płatności odroczonych. Dlaczego? Oferujemy takie rozwiązanie, ponieważ wiemy, że potrzeby nie zawsze idą w parze z możliwościami. Czasem konieczne jest dokonanie zakupu, ale klient nie dysponuje odpowiednią kwotą – aż 42% klientów porzuca zakupy, bo nie ma wystarczających środków na koncie. Płatności BNPL to szansa na transakcję bez konieczności brania pożyczek, czy kredytów w bankach.

Dlaczego klienci decydują się płatności odroczone?

Odroczone płatności proponowane przez sklepy internetowe pozwalają kupować rozsądniej i mądrzej gospodarować posiadanymi środkami pieniężnymi. Klienci mogą kupować więcej i zaspokajać swoje potrzeby zakupowe bez obawy o utratę płynności finansowej. Jeśli mają możliwość zapłacić za coś później i, co więcej, rozłożyć należność na raty, to traktują to jako dużą wygodę i argument przemawiający na korzyść danego sprzedawcy.  

Statystyki pokazują, że e-commerce rozwija się bardzo prężnie, a trend ten utrzyma się w kolejnych latach. Rynek sprzedaży internetowej to już ponad 60 mld zł — niemal każdy Polak choć raz zrobił zakupy w sieci. Płatności BNPL również mają w sobie potencjał. Według badania IMAS, już aż 47% Polaków słyszało o opcji Kup teraz, zapłać później i co trzeci już z niej korzystał lub ma to w planach.

Warto pamiętać, że dla większości osób kupujących w sieci wadą jest brak możliwości obejrzenia produktu, dotknięcia, przekonania się o jego jakości. Aż dla 64% kupujących ważna jest możliwość obejrzenia wybranych towarów „na żywo” przed podjęciem finalnej decyzji o zakupie online. Dlatego też płatności odroczone są dobrym rozwiązaniem, które daje czas potrzebny do zapoznania się z zakupem, dokonania oceny i podjęcia decyzji. Jednocześnie ta metoda płatności gwarantuje bezpieczeństwo i jest alternatywą dla przesyłki za pobraniem. Klient ma pewność, że otrzyma towar i nie poniesie starty finansowej. Nie musi również dopłacać za opcję za pobraniem i czekać na kuriera z odliczoną kwotą — „kup teraz, zapłać później” to po prostu wygoda.

Opcja BNPL cieszy się popularnością zwłaszcza wśród Milenialsów — osób w wieku produktywnym (mających 25-35, a nawet około 40 lat),  nowoczesnych i zaznajomionymi z nowymi technologiami. To właśnie ci konsumenci najczęściej korzystają z nowych rozwiązań i stanowią dość liczną grupę kupujących w sieci, a przy tym są  otwarci na innowacje i mają spore potrzeby. W tej grupie wiekowej znajdują się także osoby rozpoczynające karierę i pracę zawodową, które chętniej korzystają z możliwości późniejszej zapłaty za zakupy lub rozłożenia należności na raty.

Dlaczego warto wprowadzić do sklepu płatności BNPL?

Jeśli prowadzisz sklep internetowy, na pewno zastanawiasz się, jak przyciągnąć klientów i sprawić, by zostali z Tobą na dłużej. Aby zdobyć przewagę nad konkurencją, warto sięgać po nowoczesne rozwiązania. Opcja, jaką są płatności odroczone, pozwala nie tylko zyskać w oczach aktualnych klientów, ale także zdobyć nowych. Dodatkowo zaproponowanie takiego rozwiązania może sprawić, że bywalcy Twojego sklepu będą kupować i wydawać więcej. To jeden ze sposobów na zwiększenie zysków bez dokonywania większych inwestycji. 

Metoda „pay now, pay later” to oczywiste korzyści zarówno dla sprzedających, jak i kupujących. Udostępniając tę opcję w swoim sklepie, dbasz o to, by pieniądze za zamówienie znalazły się u Ciebie od razu. Rozwiązanie jest bezpieczne, wygodne i sprawdzone. Jeśli jeszcze nie jesteś przekonany, spróbuj i zobacz, jak BNPL zwiększy sprzedaż w Twoim sklepie internetowym.

Źródło zdjęcia głównego: unsplash.com