Wiosenne i letnie miesiące zdecydowanie zachęcają do aktywności sportowych. Z tego powodu w PayPo postanowiliśmy zbadać, w jaki sposób Polacy przygotowują się na sezon – w co się zaopatrują i jakie kwoty przeznaczają na niezbędne produkty. Badanie wykazało, że jedynie 48% Polaków lubi uprawiać sport, podczas gdy 39 proc. osób decyduje się na taką formę spędzania czasu sporadycznie. Pozostałym 11 proc. nie zdarza się to wcale.
Spis treści
Jakie aktywności najchętniej podejmujemy?
W cieplejszych miesiącach roku zdecydowanie królują spacery oraz rower – na takie aktywności sportowe decyduje się po 70% ankietowanych. Na drugim miejscu znalazły się sporty wodne (28%), a na trzecim siłownia (25%). Mniejszą popularnością wśród konsumentów cieszą się:
- bieganie (23%),
- gry zespołowe takie jak piłka nożna, siatkówka, koszykówka (22%),
- badminton (15%),
- rolki lub wrotki (12%),
- tenis (7%).
5% Polaków wybiera decyduje się uprawiać jeszcze inny sport.
Sport a produkty wybierane przez Polaków
W co się zaopatrujemy, szykując się na nowy sezon wiosenno-letni? Ankietowani wskazali, że kupują przede wszystkim nową odzież i obuwie sportowe (76%). Po różnego rodzaju akcesoria – takie jak kask czy plecak – sięga 32% konsumentów, a po sprzęt sportowy (rower, rolki itp.) 26%. Zaledwie ¼ badanych decyduje się wyposażyć w elektronikę sportową. Najmniejszą popularnością cieszą się bez wątpienia domowe sprzęty do ćwiczeń takie jak stepper czy bieżnia – tylko 11% wskazało na taki zakup. 13% ankietowanych wybiera produkty jeszcze innego rodzaju.
Gdzie Polacy kupują produkty i akcesoria sportowe?
Szykując się na sezon sportowy, Polacy tak samo chętnie dokonują zakupów przez Internet, co wybierają się na zakupy stacjonarne – takie odpowiedzi wskazało odpowiednio 47% i 46% konsumentów (6% twierdzi, że zaopatruje się w innych miejscach). Najchętniej odwiedzamy sklepy typowo sportowe, a mniejszą popularnością cieszą się platformy aukcyjne (18%) czy marketplace’y (14%).
Ile wydajemy na wyposażenie sportowe?
Na sprzęt i akcesoria sportowe ankietowani najczęściej wydają od 100 do 250 zł (31%) oraz od 250 do 500 zł (29%). Jedynie 16% Polaków wydaje na zakupy mniej – od 50 do 100 zł, a:
- 10% deklaruje wydatki na poziomie od 500 do 750 zł,
- 4% wydaje od 750 do 1000 zł,
- 3% jest w stanie wydać nawet powyżej 1000 zł.
Zakupy z PayPo na sezon
Przygotowując się na nowy sezon wiosennych i letnich aktywności sportowych, warto skupić się na tym, by dokonywać zakupów niezbędnego wyposażenia w sposób rozsądny. Pomocne w tym zakresie będą bez wątpienia płatności odroczone PayPo, dzięki którym sprzęt, odzież czy obuwie sportowe kupisz już teraz, a zapłacisz za nie w późniejszym terminie. Dzięki temu najpierw odbierzesz produkty, sprawdzisz i upewnisz się, że Ci odpowiadają.
O badaniu PayPo:
Badanie PayPo zostało zrealizowane za pośrednictwem platformy Omnisurv w dniach 23 – 25.05.2023 roku. Przeprowadziliśmy je na ogólnopolskiej próbie 500 osób w wieku 18-64 lat.