Wzrost świadomości klientów na temat mody i obowiązujących trendów oraz chęć podążania za nimi prowadzi do intensywnego rozwoju butików online. Jednak już sukces poszczególnych marek to efekt skutecznie realizowanej przez nie wewnętrznej strategii handlowej. Najbardziej świadome e-sklepy zorientowane na wymagającego klienta, oprócz ciekawego, różnorodnego asortymentu oraz systematycznych działań social commerce, podnoszą atrakcyjność samego doświadczenia zakupowego. Przykładem takiego e-butiku jest Capital de la Moda, który w trosce o bezpieczeństwo i wygodę klientów udostępnił im płatności odroczone PayPo. Zobacz na jego przykładzie, jak dzięki temu zwiększyć wartość koszyka zakupowego, podnieść swoją konkurencyjność, wygenerować większe zyski i umocnić pozycję w branży.

Co to jest i jak działa PayPo?

PayPo to bezpieczna i wygodna forma płatności odroczonych, która daje możliwość opłacenia zamówienia nawet 30 dni od momentu zakupu – bez ponoszenia dodatkowych kosztów, konieczności logowania się do banku czy podawania numeru karty płatniczej.

Sam proces płatności jest maksymalnie uproszczony i trwa zaledwie kilka sekund. Wystarczy, że podczas składania zamówienia klient wybierze płatność za pomocą PayPo, poda podstawowe dane (przy pierwszym zamówieniu tą metodą) lub zatwierdzi swój wybór kodem SMS (przy kolejnych zakupach). Niemal w okamgnieniu system przyznaje decyzję o odroczeniu płatności, a sklep internetowy otrzymuje płatność od PayPo i może przystąpić do realizacji zamówienia. 

Dzięki płatnościom odroczonym klient ma aż 30 dni na spłatę należności do PayPo, a jeśli będzie potrzebował więcej czasu, może rozłożyć ją na wygodne raty. Dodatkowo, otrzymuje możliwość sprawdzenia, dotknięcia i obejrzenia towaru w domu, co dla większości nadal jest bardzo ważne przed podjęciem finalnej decyzji o zakupach on-line. Klient nie zamraża przy tym środków na koncie i dzięki czemu chętniej korzysta z sezonowych wyprzedaży, częściej robi zakupy i pozwala sobie na sięgnięcie po produkty Premium.

Według statystyk własnych i danych e-sklepów współpracujących z PayPo, klienci chętnie i często powracają na kolejne zakupy w sklepach, które oferują tę metodę płatności, co jest najlepszym dowodem ich atrakcyjności.

Jak Capital de la Moda zwiększyła wartość koszyka zakupowego, wykorzystując PayPo?

Za sukces butiku Capital de la Moda odpowiadają nie tylko eleganckie kolekcje i dodatki, ale doskonała komunikacja z klientem i chęć odpowiedzi na jego potrzeby. Kiedy pojawiły się zapytania od klientek o możliwość wysyłek zagranicznych, butik niemal niezwłocznie wprowadził opcję zamawiania produktów z dostawą poza granice Polski. Na tej samej zasadzie już w sierpniu ubiegłego roku Capital de la Moda dołączył do grona zadowolonych 25 000 sklepów internetowych, które wprowadziły płatności odroczone PayPo.

Kiedy firma zaspokaja potrzeby i oczekiwania klientów, może liczyć na ich lojalność. Poziom satysfakcji klienta jest dla nas najważniejszym wskaźnikiem, a ten znacząco wzrósł po wprowadzeniu płatności odroczonych PayPo. W znacznej mierze przełożyło się to na rozszerzenie bazy klientów powracających oraz większe zyski – mówi Klaudia Dąbrowska, założycielka sklepu Capital de la Moda.

Na przestrzeni 6 miesięcy od rozpoczęcia współpracy z PayPo butik Capital de la Moda zanotował wzrost wartości koszyka zakupowego aż o 30%, a udział wszystkich transakcji z PayPo na tle pozostałych dostępnych form płatności sięgnął 25%. Oznacza to, że obecnie co czwarta klientka butiku, wybierając formę płatności, decyduje się na zakup z PayPo.

Tak dobre wyniki wynikają z popularności płatności odroczonych i potrzeby, która już istniała wśród naszych klientów. Wyszliśmy im tylko naprzeciw. Dosłownie parę minut po zakomunikowaniu w social media dostępności PayPo wpłynęło pierwsze zamówienie z wykorzystaniem tej formy płatności – dodaje Klaudia Dąbrowska.

jak zwiększyć wartość koszyka zakupowego, płatności paypo, płatności odroczone

Źródło: Fanpage marki Capital de la Moda

Butik Capital de la Moda jest doskonałym przykładem na to, że płatności odroczone PayPo na trwałe zapisały się w świadomości konsumentów, a sklepy, które dysponują systemem BNPL (Buy Now, Pay Later – kup teraz, zapłać później) stają się pierwszym wyborem klientów.

Skuteczne wdrożenie płatności odroczonych PayPo w e-butiku

Równolegle z komunikacją w kanałach social media firma Capital de la Moda zdecydowała się na wypozycjonowanie informacji o płatnościach odroczonych PayPo w e-sklepie. Właśnie to działanie przesądziło o sukcesie, przebudowaniu lejka sprzedażowego i wzroście zamówień w butiku. Na kartach poszczególnych produktów został dodany baner informujący o możliwości skorzystania z płatności odroczonych PayPo. Został on wpięty na stałe w strategicznym miejscu pomiędzy wizualną prezentacją produktu, która ma za zadanie wzbudzenie pierwszej chęci zakupowej, a opisem i danymi szczegółowymi produktu, które przesądzają o potrzebie sfinalizowania zamówienia. W ten sposób butik stara się budować u klienta świadomość, że integralną częścią mądrych, wygodnych i bezpiecznych zakupów są płatności odroczone PayPo. W ten sposób również plasuje je jako pożądaną wartość dodaną do zakupów w e-sklepie Capital de la Moda.

capital de la moda, paypo, jak zwiększyć wartość koszyka zakupowego

Źródło: Capital de la Moda

Baner „Kupujesz, ale nie płacisz” z aktywnym CTA prowadzi do strony PayPo, która krok po kroku wyjaśnia klientowi, czym są zakupy odroczone i jakie przynoszą korzyści. Znajduje się tu również sekcja FAQ z odpowiedziami na najczęściej zadawane pytania oraz Social Proof z opiniami zadowolonych użytkowników. To wszystko działa mobilizująco na konsumenta i niweluje wątpliwości, które mogły ewentualnie pojawić się w procesie zakupowym.

Przykład firmy Capital de la Moda wyraźnie pokazuje, jak wielkie znaczenie we wzbudzeniu chęci zakupu i zaufania klienta ma odpowiednia ekspozycja informacji w e-sklepie. Dołączenie płatności odroczonych dopiero na etapie wyboru metod płatności w koszyku nie przyniosłoby aż tak spektakularnych rezultatów, jakie obserwuje się na przykładzie butiku, w którym rozpoczęto od informowania o tej opcji już od karty produktu.

Źródło zdjęcia głównego: lookstudio, freepik.com.