Już 84% Polaków robi zakupy internetowe i aż 58% z nich deklaruje, że kupuje w sieci średnio 2-5 razy w miesiącu. Pandemia spowodowała, że bardzo wielu klientów przeniosło część swoich zakupów do kanału online. Rośnie też liczba sklepów internetowych. Przyczynia się to do tego, że w branży e-commerce jest bardzo duża konkurencja, a rosnące wymagania konsumentów sprawiają, że coraz trudniej walczy się o klienta. Są jednak sposoby na to, żeby przyciągnąć kupujących i sprawić, by wydawali w sklepie więcej. Jak to zrobić? Jak zwiększyć sprzedaż w sklepie online, jak zwiększyć wartość koszyka zakupowego nawet o 65%

Sprzedawcy internetowi na różne sposoby prześcigają się w zdobywaniu klientów – jedni inwestują w darmową dostawę, inni wydłużają termin zwrotów i biorą ich koszty na siebie, a jeszcze inni przeznaczają wysokie budżety na kampanie marketingowe. Czasami, jednak najprostsze rozwiązania są najlepsze – aby znacząco zwiększyć wartość transakcji w sklepie internetowym warto udostępnić klientom opcję płatności odroczonych. Ta metoda płatności pozwala wygenerować dodatkowy przychód bez większych nakładów inwestycyjnych.

Jak działają płatności odroczone PayPo?

Dzięki płatnościom odroczonych klient może kupić produkt w sklepie online i otrzymać go od razu, a zapłacić za niego nawet 30 dni później. Klienci PayPo, po spłaceniu jednej transakcji w całości w ciągu 30 dni, zaczynają korzystać z usług, które umożliwiają spłatę zamówienia w ratach (“Zapłać w ratach”, “SmartPlan”) lub w ciągu 30 dni.

Ta metoda płatności jest bardzo intuicyjna i prosta. Cały proces płatności trwa kilka sekund, a klient nie musi logować się do banku, czy podawać danych swojej karty płatniczej. Do potwierdzenia transakcji w sklepie potrzebuje jedynie telefonu komórkowego, na który wysyłany jest unikalny kod w wiadomości SMS. Po wpisaniu kodu w formularzu płatności, zamówienie klienta zostaje opłacone, dzięki czemu sklep otrzymuje płatność od razu, a kupujący dostaje produkt i ma aż 30 dni na zapłatę za niego, bez dodatkowych kosztów. 

Płatności odroczone – prosty sposób, jak zwiększyć sprzedaż w sklepie online

Klienci korzystający z płatności odroczonych o wiele szybciej i chętniej decydują się na zakup nawet droższych produktów. Dodatkowo kupują znacznie więcej, a także co istotne – dwa razy częściej. Przekłada się to bezpośrednio na wzrost wartości koszyka zakupowego w sklepie. 

Jeden z topowych sklepów modowych, współpracujących z PayPo, tylko na przestrzeni pięciu miesięcy, osiągnął średnią wartość transakcji zrealizowanych za pośrednictwem płatności odroczonych aż o 43% wyższą w stosunku do innych metod płatności i tym samym wygenerował prawie 7,5 mln dodatkowego przychodu. W najlepszym miesiącu współpracy ten wzrost był jeszcze większy i wyniósł aż prawie 65%

Jak marka modowa zwiększyła sprzedaż dzięki wdrożeniu płatności odroczonych PayPo?

Źródło: materiały własne, Business case PayPo (branża fashion),

We wspomnianym sklepie znacząco wzrósł także udział płatności odroczonych na tle pozostałych metod płatności. Po 5 miesiącach współpracy za pośrednictwem tej formy płatności realizowanych było już ponad 10% wszystkich transakcji zakupowych w tym sklepie. 

Dobra komunikacja o płatnościach odroczonych to podstawa sukcesu

Wdrożenie płatności odroczonych to pierwszy krok do sukcesu sklepu, ale nie ostatni. Aby w pełni wykorzystać potencjał płatności odroczonych należy pamiętać o odpowiedniej komunikacji i pozycjonowaniu usługi w sklepie online. Klienci już na starcie zakupów powinni wiedzieć, że taka opcja płatności jest dostępna. 

Na przykładzie powyższego sklepu widać, jak odpowiednie działania komunikacyjne przyczyniły się do wzrostów sprzedaży. Przez pierwsze dwa tygodnie od wdrożenia płatności odroczonych, czyli na początku marca br., sklep ograniczył się jedynie do dodania płatności odroczonych jako jednej z metod płatności w koszyku. W kolejnych tygodniach zdecydował się on na wdrożenie konkretnych działań komunikacyjnych, które przyniosły następujące efekty:

  • Informacja o płatnościach odroczonych w social media i na stronie www

W drugiej połowie marca sklep zdecydował się na działania świadomościowe w swoich kanałach Social Media. Poinformował o nowej opcji płatności w poście na Facebooku oraz Instagramie, a także dodał informacje o nowej metodzie płatności na stronie głównej, wykorzystując baner promocyjny, kierujący do landing page’a tłumaczącego jak działa opcja “Kup teraz, zapłać za 30 dni”. Dzięki temu liczba transakcji realizowanych za pośrednictwem płatności odroczonych wzrosła na przestrzeni dwóch tygodni aż o 38%

Jak komunikować o płatnościach odroczonych PayPo w sklepie internetowym?

Źródło: materiały własne

  • Dodanie  CTA “Kup teraz, zapłać za 30 dni” na karcie produktu

W następnym etapie, na początku kwietnia, sklep zdecydował się umieścić badge z hasłem “Kup teraz, zapłać za 30 dni” bezpośrednio na karcie produktu. Dzięki temu klienci już od samego początku zakupów wiedzieli, że mogą zapłacić za nie później. Ten jeden prosty trik sprawił, że w kwietniu liczba transakcji realizowanych za pośrednictwem płatności odroczonych wzrosła aż o 87% w stosunku do pierwszej połowy marca. Warto zwrócić uwagę na to, że ten element karty produktu znacząco mobilizuje klientów do tego, aby dodać towar do koszyka – szczególnie, kiedy się jeszcze zastanawiają i wahają nad zakupem.

Jak komunikować o płatnościach odroczonych PayPo na karcie produktu w sklepie online?
Źródło: materiały własne

Powyższe dane obrazują to, że wdrożenie płatności odroczonych nie powinno się kończyć tylko na dołączeniu tej opcji do metod płatności w koszyku. Maksimum zysków sklep uzyskuje dopiero w momencie, w którym odpowiednio wypozycjonuje tę formę płatności na karcie produktu. Jak widać na przestrzeni kolejnych miesięcy, w których badge na karcie produktu był wciąż eksponowany, liczba transakcji za pośrednictwem płatności odroczonych utrzymywała się na stałym, wysokim poziomie, a wartość koszyka zakupowego wciąż rosła.

Warto też pamiętać, aby informować o opcji płatności odroczonych w newsletterach oraz wykorzystać komunikację o nich w działaniach marketing automation, aby ratować porzucone koszyki. Aż 42% kupujących przerywa zakupy z powodu braku pieniędzy na koncie, dlatego odpowiednio wykorzystana komunikacja o możliwości odroczenia płatności, przedstawiona klientowi we właściwym momencie jego ścieżki zakupowej zwiększa szanse na finalizację transakcji lub powrotu do niej. 

Polscy klienci pokochali płatności odroczone

Coraz więcej kupujących online w Polsce decyduje się na skorzystanie z opcji płatności odroczonych. Według badania IMAS, już aż 47% Polaków słyszało o opcji Kup teraz, zapłać później i co trzeci już z niej korzystał lub ma to w planach. Do tej popularności przyczyniła się pandemia i boom na zakupy internetowe, podczas której wcześniej innowacyjne i testowane dopiero rozwiązania, stały się standardem. 

Aż 71% kupujących regularnie w sieci wskazuje na chęć korzystania z płatności odroczonych. Dzieje się tak dlatego, że dzięki nim klienci mogą kupować więcej lub pozwolić sobie na zakup droższych produktów, zachowując przy tym płynność finansową. Dodatkowo jeszcze przed zapłatą mogą sprawdzić zamówiony produkt. To bardzo istotna kwestia, gdyż wciąż dla 64% kupujących ważna jest możliwość obejrzenia wybranych towarów „na żywo” przed podjęciem finalnej decyzji o zakupie online.

Usługa dla nowych klientów. Szczegóły w Regulaminie usługi “Zapłać za 30 dni” na paypo.pl

Źródło zdjęcia głównego: unsplash.com