Wiosenne i letnie miesiące zdecydowanie zachęcają do aktywności sportowych. Z tego powodu w PayPo postanowiliśmy zbadać, w jaki sposób Polacy przygotowują się na sezon – w co się zaopatrują i jakie kwoty przeznaczają na niezbędne produkty. Badanie wykazało, że jedynie 48% Polaków lubi uprawiać sport, podczas gdy 39 proc. osób decyduje się na taką formę spędzania czasu sporadycznie.  Pozostałym 11 proc. nie zdarza się to wcale.

Jakie aktywności najchętniej podejmujemy?

W cieplejszych miesiącach roku zdecydowanie królują spacery oraz rower – na takie aktywności sportowe decyduje się po 70% ankietowanych. Na drugim miejscu znalazły się sporty wodne (28%), a na trzecim siłownia (25%). Mniejszą popularnością wśród konsumentów cieszą się:

  • bieganie (23%), 
  • gry zespołowe takie jak piłka nożna, siatkówka, koszykówka (22%), 
  • badminton (15%), 
  • rolki lub wrotki (12%), 
  • tenis (7%).

5% Polaków wybiera decyduje się uprawiać jeszcze inny sport.

Sport a produkty wybierane przez Polaków

W co się zaopatrujemy, szykując się na nowy sezon wiosenno-letni? Ankietowani wskazali, że kupują przede wszystkim nową odzież i obuwie sportowe (76%). Po różnego rodzaju akcesoria – takie jak kask czy plecak – sięga 32% konsumentów, a po sprzęt sportowy (rower, rolki itp.) 26%. Zaledwie ¼ badanych decyduje się wyposażyć w elektronikę sportową. Najmniejszą popularnością cieszą się bez wątpienia domowe sprzęty do ćwiczeń takie jak stepper czy bieżnia – tylko 11% wskazało na taki zakup. 13% ankietowanych wybiera produkty jeszcze innego rodzaju.

Gdzie Polacy kupują produkty i akcesoria sportowe?

Szykując się na sezon sportowy, Polacy tak samo chętnie dokonują zakupów przez Internet, co wybierają się na zakupy stacjonarne – takie odpowiedzi wskazało odpowiednio 47% i 46% konsumentów (6% twierdzi, że zaopatruje się w innych miejscach). Najchętniej odwiedzamy sklepy typowo sportowe, a mniejszą popularnością cieszą się platformy aukcyjne (18%) czy marketplace’y (14%). 

Ile wydajemy na wyposażenie sportowe? 

Na sprzęt i akcesoria sportowe ankietowani najczęściej wydają od 100 do 250 zł (31%) oraz od 250 do 500 zł (29%). Jedynie 16% Polaków wydaje na zakupy mniej – od 50 do 100 zł, a:

  • 10% deklaruje wydatki na poziomie od 500 do 750 zł, 
  • 4% wydaje od 750 do 1000 zł, 
  • 3% jest w stanie wydać nawet powyżej 1000 zł.

Zakupy z PayPo na sezon

Przygotowując się na nowy sezon wiosennych i letnich aktywności sportowych, warto skupić się na tym, by dokonywać zakupów niezbędnego wyposażenia w sposób rozsądny. Pomocne w tym zakresie będą bez wątpienia płatności odroczone PayPo, dzięki którym sprzęt, odzież czy obuwie sportowe kupisz już teraz, a zapłacisz za nie w późniejszym terminie. Dzięki temu najpierw odbierzesz produkty, sprawdzisz i upewnisz się, że Ci odpowiadają. 

O badaniu PayPo:

Badanie PayPo zostało zrealizowane za pośrednictwem platformy Omnisurv w dniach 23 – 25.05.2023 roku. Przeprowadziliśmy je na ogólnopolskiej próbie 500 osób w wieku 18-64 lat.