Płatności odroczone są coraz chętniej wybieraną opcją płatności. Co drugi Polak słyszał już o tej formie zapłaty, a co trzeci z nich korzystał. Utarło się, że z opcją “Kup teraz, zapłać później” robimy zakupy głównie w sklepach odzieżowych lub z obuwiem, jednak okazuje się, że nie tylko. Coraz większy udział płatności odroczonych w koszykach zakupowych notują sprzedawcy oferujący elektronikę, sprzęt RTV i AGD, zabawki, czy kosmetyki. Potwierdzają to dane sklepu z kosmetykami naturalnymi krem de la krem, w którym aż 30% wszystkich transakcji jest realizowanych poprzez płatności odroczone PayPo. Zobacz na jego przykładzie, jak ta opcja płatności wpływa na sprzedaż i pozwala generować większe zyski.
Spis treści
Płatności odroczone PayPo – co to jest i jak działa?
PayPo to metoda płatności, która pozwala odroczyć termin zapłaty za zakupy. Dzięki niej klient sklepu może zamówić produkt, odebrać go, a zapłacić za niego nawet za 30 dni, bez dodatkowych kosztów. Klienci PayPo, po spłaceniu jednej transakcji w całości w ciągu 30 dni, zaczynają korzystać z usług, które umożliwiają spłatę zamówienia w ratach (“Zapłać w ratach”, “SmartPlan”) lub w ciągu 30 dni.
W praktyce wygląda to tak, że klient wybiera PayPo w sklepie jako formę płatności za zamówienie. Jeśli robi zakupy z PayPo pierwszy raz, to będzie musiał podać swoje podstawowe dane, na podstawie których w kilka sekund otrzyma decyzję o odroczeniu płatności. Następnie potwierdza on płatność wyłącznie kodem SMS, wysłanym na jego numer telefonu – nie musi logować się do swojej bankowości, ani podawać danych kart. PayPo opłaca zamówienie klienta, sklep otrzymuje pieniądze za nie od razu i przystępuje do jego realizacji, a klient ma aż 30 dni na zapłatę za zakupy, bez żadnych dodatkowych kosztów.
Jak płatności odroczone PayPo wpłynęły na zwiększenie koszyka zakupowego w krem de la krem?
Płatności PayPo wpływają na konwersję sprzedaży w sklepach internetowych i przekładają się bezpośrednio na większe wartości koszyków zakupowych. Świetnym tego przykładem jest sklep krem de la krem, w którym wartość transakcji realizowanych za pośrednictwem PayPo jest aż o 57% wyższa w stosunku do alternatywnych metod płatności.
Dzieje się tak dlatego, że klienci mogąc zapłacić za zakupy później, szybciej i łatwiej decydują się na zakup nawet droższych produktów. Zwykle kupują też znacznie więcej towarów, co przekłada się na wyższą sprzedaż w sklepie.
Dodatkowo sklep krem de la krem wzorcowo komunikuje o opcji płatności odroczonych PayPo, umieszczając informację na ten temat już na karcie produktu. Dzięki temu klient jeszcze przed zakupem wie, że ma dostępną taką formę płatności. Wpływa to na większą konwersyjność transakcji, gdyż jest to element, który znacząco mobilizuje klientów, aby dodali oni produkt do koszyka – szczególnie, kiedy się jeszcze zastanawiają i wahają nad zakupem.
Wysoka transakcyjność PayPo wspiera konwersję w sklepach internetowych
Na wzrost sprzedaży w sklepach internetowych wpływa również wysoki współczynnik konwersji transakcji realizowanych za pośrednictwem PayPo. Mówimy tutaj o procentowej liczbie zamówień opłacanych PayPo w stosunku do wszystkich transakcji z PayPo w danym sklepie. Część z nich może zostać przerwana przez klienta, np. ze względu na zbyt skomplikowany proces transakcyjny lub niektóre mogą nie dojść do skutku ze względu na brak pozytywnej decyzji o odroczeniu płatności. PayPo ma bardzo wysoki średni współczynnik konwersji transakcji, który wynosi zwykle powyżej 80%.
Podobnie jest w przypadku sklepu krem de la krem, w którym aż 85% transakcji z PayPo jest finalizowanych. Dzieje się tak, dlatego że proces płatności z PayPo jest bardzo prosty, szybki i bezpieczny. Klient nie musi wypełniać dokumentów, czy składać wniosków o odroczenie płatności, ani logować się do swojej bankowości czy podawać danych karty – podaje tylko swoje podstawowe dane, na podstawie których w kilka sekund otrzymuje decyzję o odroczeniu płatności, a następnie potwierdza transakcję tylko kodem SMS. Dla porównania, w przypadku tradycyjnych metod płatności kredytowych, konwersja transakcji wynosi zaledwie około 30%.
Kupujący online wybierają płatności odroczone PayPo
Już co drugi kupujący w Polsce słyszał o opcji płatności odroczonych, a co trzeci z niej korzystał. Duże zainteresowanie tą metodą płatności potwierdzają dane PayPo, z którego aktualnie korzysta aż ponad 500 tys. kupujących w sieci. Zrealizowali oni w sumie około 8 mln transakcji na ponad miliard złotych. Popularność PayPo zauważają także sklepy internetowe, w których udział płatności odroczonych w koszyku zakupowym znacząco rośnie.
PayPo to druga, najchętniej wybierana opcja płatności w naszym sklepie. Aktualnie aż 30% wszystkich transakcji w krem de la krem realizowanych jest za pośrednictwem PayPo. Widzimy bardzo duże zainteresowanie tą metodą płatności i obserwujemy, jak znacząco wpływa ona na decyzje zakupowe Klientek. Działają niczym swoisty katalizator, który mobilizuje ich do zakupów. Z powodzeniem mogą zakupić więcej produktów, nawet o większej wartości. Kosmetyki naturalne ze względu na swoją jakość i sposób produkcji nie należą do produktów pierwszej potrzeby, ani najtańszych, ale są bardzo pożądane przez wiele kobiet. Dzięki PayPo nasze Klientki mogą sobie pozwolić na regularny zakup produktów o wysokiej jakości, bez nadwyrężania swojego portfela – mówi Maksymilian Jankowski z krem de la krem.
Usługa dla nowych klientów. Szczegóły w Regulaminie usługi “Zapłać za 30 dni” na paypo.pl
Źródło zdjęcia głównego: unsplash.com