Torebkę Chanel 2.55 tak dzisiaj, jak i kilkadziesiąt lat temu postrzega się jako marzenie tysięcy kobiet na całym świecie. Kultowa torebka Chanel wydaje się nieśmiertelna – nie wychodzi z mody mimo upływu lat, a wręcz przeciwnie, coraz bardziej zyskuje na wartości. Poznaj historię torebki wszech czasów i znajdź podobne modele.

Torebka Chanel 2.55 – historia najpopularniejszej torebki świata

Kultowa torebka Chanel 2.55 zadebiutowała ponad 60 lat temu i mimo upływu kilku dekad nadal jest w gronie najlepiej sprzedających się torebek na świecie. Co takiego jest w tej torebce, że od dziesięcioleci postrzega się ją, jako obiekt pożądania tysięcy, a być może nawet milionów kobiet na całym świecie? Z torebką Chanel 2.55 można spotkać największe fashionistki, gwiazdy i celebrytki. Ten ponadczasowy model torebki nie wychodzi z mody mimo tego, że trendy zmieniają się z roku na rok. Model torebki Coco Chanel 2.55 jest już niemalże owiany legendą.

socha chanel, kożuchowska torebka chanel

Party.pl, Do torebek Chanel mają słabość Małgorzata Socha i Małgorzata Kożuchowska

Pierwowzór torebki Chanel 2.55 pojawił się w 1929 roku, ale torebka początkowo nie miała łańcuszka, dlatego Coco Gabriell nie była nią do końca zadowolona i postanowiła ją przeprojektować. Podczas tworzenia ostatecznego projektu Gabrielle kierowała się nie tylko kwestiami estetycznymi, ale też potrzebami współczesnych kobiet. W tamtych czasach kobiety nosiły torebki w rękach, ale Coco Chanel chciała uwolnić kobiece dłonie i umożliwić łatwe witanie się lub trzymanie kieliszka wina, a to wymagało, by torebka Chanel zyskała łańcuszek. Ostateczna wersja modelu 2.55 pojawiła się w lutym 1955 roku, a data premiery stała się jednocześnie nazwą torebki.

Natalia siwiec luksusowe torebki, torebka Chanel Metallic Patent Boy Bag

Party.pl, Natalia Siwiec z luksusowym modelem Chanel Metallic Patent Boy Bag

Cechy i zalety torebki Chanel 2.55

Model Chanel 2.55 jest klasyczną listonoszką z pikowaniem na zewnątrz inspirowanym najprawdopodobniej płaszczami dżokejów lub wyglądem pikowanych poduszek w apartamencie samej Coco. Wewnątrz torebki znajduje się burgundowa podszewka, zamek jest obrotowy i bardzo charakterystyczny, a po wewnętrznej stronie torebki znalazła się zapinana kieszonka. Największym wyznacznikiem torebki 2.55 jest jednak łańcuszek, który wcale nie był typowy dla torebek damskich z lat 50. XX wieku. Ówczesne torebki noszono na paskach lub w dłoniach, ale Gabrielle Chanel postanowiła stworzyć coś, co całkowicie przełamie trendy. W pierwotnej wersji torebka pikowana 2.55 była produkowana ze skóry cielęcej, natomiast kopia stworzona z okazji 50-lecia premiery została wykonana ze skóry jagnięcej.

Ciekawostki o torebce Chanel 2.55

  • Wszystkie torebki są tworzone ręcznie przez doświadczonych kaletników, którzy potrzebują aż 180 różnych ruchów i czynności, żeby stworzyć jedną torebkę.
  • Coco Chanel w projekcie torebki 2.55 wykorzystała własne doświadczenia i przeszłość, która, mimo że dość smutna, ostatecznie przyczyniła się do ogromnego sukcesu o światowym wymiarze. Burgundowy kolor podszewki nawiązuje do koloru mundurka Gabrielle w czasie jej pobytu w sierocińcu u sióstr zakonnych. Pomysł na łańcuszek torebki wziął się od łańcuchów, do których zakonnicy dopinali klucze. Z kolei zamek zwany Mademoiselle (co w języku francuskim oznacza pannę) odnosił się do stanu cywilnego Gabriell, która do śmierci pozostała niezamężna.

Hilary Duff z torebka chanel

Purseblog.com, Nawet na spacery z synem Hillary Duff wybiera torebkę Chanel

Kultowa torebka Chanel – Chanel Boy i Classic Flap

Mimo iż model 2.55 jest bezdyskusyjnie najpopularniejszą torebką marki Chanel, to warto też wspomnieć o dwóch innych modelach, które zyskały uznanie na całym świecie. 

Pierwszym z nich jest Chanel Boy – torebka pikowana, której niewiele brakuje, by pobić popularnością 2.55. Chanel Boy swoją nazwę otrzymała na cześć Boya Capela – miłości życia Coco Chanel. Torebka Chanel Boy jest inspirowana myśliwską torbą do przechowywania napojów i powstaje ze skóry cielęcej w czterech różnych kolorach: czarnym, szarym, czerwonym i kości słoniowej. Chanel Boy ma duży zamek i gruby łańcuszek.

Chanel torebka Classic Flap została wyposażona w się blokujący się zamek CCC zaprojektowany przez Karla Lagerfelda i łańcuszek pleciony ze skórą. Między torebką Chanel Flap Bag a 2.55 jest wiele podobieństw konstrukcyjnych – oba modele są prostokątne, mają burgundowe podszewki i pikowane wykończenie.

Wielkimi fankami torebek Chanel są majętne piosenkarki, aktorki i celebrytki. Torebki Chanel mają Doda, Maja Sablewska, Małgorzata Kożuchowska, Anna Lewandowska, Hanna Lis, Natalia Siwiec i Jessica Mercedes. Chanelki kochają też zagraniczne gwiazdy, m.in. Hilary Duff, Paris Hilton i Miley Cyrus.

doda pytanie na śniadanie, stylizacje Dody, doda torebka chanel

Plejada.pl, Doda wychodzi z „Pytania na śniadanie” z torebką Chanel

Ile kosztuje torebka Chanel?

Torebka Chanel 2.55 jest warta krocie. Obecnie cena torebki wynosi około 30 000 złotych, ale ostatecznie koszt różni się w zależności od wybranej wersji. Torebka Classic Flap kosztuje nieco ponad 27 000 zł, natomiast Chanel Boy około 20 000 zł. Podstawowe modele torebek Chanel są wyjątkowo eleganckie i bardzo uniwersalne – doskonale pasują do klasycznych zestawów, ale można je nosić też na co dzień, np. do jeansów i białej koszuli.

Torebki podobne do modeli Chanel

W ofertach wielu sklepów internetowych można znaleźć torebki inspirowane kultowym modelem Chanel 2.55. Bardzo podobne modele oferuje sklep Sinsay (np. czarna torebka pikowana), a w DeeZee znajdziesz torebkę z klapką podobną do Chanel Boy. Inne podobne modele są dostępne w sklepach Reserved, Modivo i Answear. 

sinsay torebka pikowana, czarna torebka pikowaną

Sinsay, czarna torebka pikowana

Piękna torebka może być tą wisienką na torcie – ostatecznym wykończeniem outfitu i stylowym dodatkiem, który pozwoli Ci wyglądać bosko. Nie musisz od razu wydawać kroci na torebkę Chanel – w polskich sklepach znajdziesz wiele podobnych modeli. Zamów piękną torebkę i zapłać za nią PayPo – płatność odroczona zwiększy bezpieczeństwo Twoich zakupów.

Źródło zdjęcia głównego: Vogue Polska.