Ostatnie lata to znaczny wzrost zainteresowania zakupami na platformach internetowych i wzmożony ruch w sklepach online. Przedsiębiorcy wychodzą naprzeciw oczekiwaniom konsumentów, stosując tym samym wiele metod zwiększających konwersję. Jeśli prowadzisz sprzedaż w internecie, musisz wiedzieć, jak zachęcać i zatrzymać klientów przy sobie. Sprawdź, jakie proste rozwiązania wpłyną na zwiększenie konwersji w sklepie internetowym.

Co to jest konwersja i co na nią wpływa?

Konwersja to termin stosowany w wielu dziedzinach, jednak w kontekście sklepów online jest to po prostu pożądane przez sprzedawcę działanie, które powinien wykonać klient. W przypadku rynku e-commerce będzie to przede wszystkim zakup produktu z oferty. W celu zwiększenia konwersji właściciele sklepów internetowych stosują wiele skutecznych metod marketingowych — promocje, oferty personalizowane, bezpłatne zwroty i dostawy.

Spore znaczenie ma odpowiednio zbudowana strona internetowa, po której można z łatwością nawigować, ale również dobrej jakości zdjęcia, opisy produktów. Nie można zapomnieć o specjalnych ofertach dla klientów, promocjach, sezonowych wyprzedażach. Aby właściwie wykorzystać dostępne metody i narzędzia, należy poznać potrzeby i oczekiwania konsumentów. Zajmując się sprzedażą internetową, powinieneś dokonywać analizy i sprawdzać, czy podjęte kroki rzeczywiście przynoszą rezultaty. Musisz zwracać szczególną uwagę na statystyki sprzedaży oraz konwersję. Pamiętaj, że cały proces zakupowy ma być prosty i szybki. Dodawanie do koszyka i finalizowanie transakcji powinno przebiegać bezproblemowo. Przemyślane działania i kilka prostych trików pozwolą Ci znacząco wpłynąć na zwiększenie konwersji w sklepie internetowym i osiągać zyski. Co powinieneś robić? Poznaj 3 skuteczne działania.

3 proste triki na zwiększenie konwersji w sklepie internetowym

1. Informuj klientów, ile im brakuje do darmowej dostawy

Klienci bardzo dobrze reagują na udogodnienie, jakim jest darmowa dostawa. Badania przeprowadzone przez Amazon pokazują, że około 58% kupujących jest skłonnych wrzucić do koszyka więcej produktów, jeżeli sprzedawca zapewnia darmową wysyłkę. Konsumenci chętniej wydadzą pieniądze na dodatkowy artykuł niż koszty dostawy, dlatego umieszczając informację o progu zamówienia przedsiębiorca zachęca do dalszych zakupów. Warto pamiętać, że w ten sposób klient będzie miał poczucie oszczędzania i mądrego dysponowania pieniędzmi, a sprzedający zyska lojalnego użytkownika sklepu i zwiększy swoje zyski.

Ustalenie progu cenowego zamówienia kwalifikującego do darmowej wysyłki działa motywująca i jest doskonałą reklamą dla Twojego sklepu. Jeśli zdecydujesz się na takie rozwiązanie, musisz pamiętać, aby zwrócić na nie uwagę osób dokonujących zakupów. W momencie, gdy wrzucą produkt do koszyka, powinien pojawić się baner informujący, ile brakuje do darmowej przesyłki. Klient musi mieć świadomość, że może dostać swój towar, nie płacąc za dostawę — znacznie bardziej opłacalne będzie dobranie kolejnego artykułu.

2. Zastosuj alternatywne CTA „kup teraz, zapłać później”

Aby zwiększyć konwersję warto wdrożyć płatności odroczone, takich jak np. PayPo, i zastosować na karcie produktu CTA – “Kup teraz, zapłać za 30 dni”. Dzięki temu już na etapie decydowania o zakupie danego produktu, klient jest świadomy, że ma taką opcję płatności. Działa ona bardzo motywująco do zakupów – klient szybciej i chętniej decyduje się na kupno nawet droższych produktów, a do tego często kupuje znacznie więcej, mając z tyłu głowy fakt, że może za to zapłacić za 30 dni, bez dodatkowych kosztów. Pozwala mu to czuć się bezpiecznie i pewnie, a także zachować płynność finansową.

Sklepy oferujące płatności odroczone notują wyższą wartość koszyka zakupowego średnio o 20-30%. Dodatkowo komunikacja o opcji “Kup teraz, a zapłać później” jest też dobrym sposobem na ratowanie porzuconych koszyków. Aż 42% kupujących porzuca transakcję zakupową, bo nie ma wystarczających środków na koncie. Odpowiednio wykorzystana komunikacja o możliwości odroczenia płatności, przedstawiona klientowi we właściwym momencie ścieżki zakupowej, może przyczynić się do tego, że łatwiej sfinalizuje on zakup lub powróci do transakcji.

Za pośrednictwem płatności odroczonych kupuje coraz więcej polskich klientów. Według badania IMAS, już aż 47% Polaków słyszało o opcji Kup teraz, zapłać później i co trzeci już z niej korzystał lub ma to w planach. Płatności odroczone wciąż mają duży potencjał.  Analitycy przewidują, że w ciągu kilku kolejnych lat BNPL (buy now, pay later) będzie stanowić około 15% wszystkich płatności za zakupy.

3. Informuj, że jeszcze dziś wyślesz zamówienie

Kupujący w sieci zwracają uwagę nie tylko na ceny towarów i koszty dostawy, ale również na czas potrzebny do realizacji zamówienia. Dodatkowym atutem i sposobem na zwiększenie konwersji jest jak najszybsza wysyłka. Oczywiście, aby była możliwa, klient musi złożyć zamówienie do określonej godziny. Jeśli chcesz go zachęcić do dokonania zakupu, zaproponuj błyskawiczną obsługę, ustal godzinę, do której kupujący ma czas na decyzję i zawsze przestrzegaj terminu. Na karcie produktu zamieść informację o warunkach dostawy w tym samym dniu. Stosując takie rozwiązanie, możesz liczyć na pozytywny odbiór klientów — towar, który szybko trafia w ręce kupującego i spełnia oczekiwania jakościowe, z całą pewnością otrzyma wysokie noty, a Ty jako sprzedający, przychylne recenzje.

Proste triki na zwiększenie konwersji w sklepie internetowym — wielkie korzyści

Podstawowym celem każdego sklepu online jest osiągnięcie jak największych zysków ze sprzedaży. Oczywiście, aby było to możliwe, należy zainteresować klienta ofertą, zapewnić mu wygodę, spełnić jego oczekiwania jakościowe. Pomocne będą wszystkie 3 wymienione narzędzia — nakłonią konsumenta do wykonania określonej czynności, czyli zakupu produktów z Twojej oferty.

Wszystkie powyższe rozwiązania są bardzo dobrze odbierane przez klientów rynku e-commerce, dlatego warto rozważyć ich zastosowanie. Argumentem niech będą badania przeprowadzane na grupach osób kupujących w sieci. Wyniki wskazują, że nic tak nie zniechęca konsumentów, jak wysokie koszty dostawy, czy zbyt długi czas oczekiwania na przesyłkę. To najczęstsze powody porzucania koszyka przez klientów. Wspomniane sposoby na zwiększenie konwersji w sklepie internetowym mają wyeliminować lub znacznie zminimalizować ten niekorzystny trend.

Przedstawione pomysły to tak naprawdę niewielkie zmiany o ogromnym znaczeniu dla kupujących i sprzedających. Zwiększają zainteresowanie ofertą sklepu, budują lojalność klientów, sprawiają, że zakupy przebiegają sprawnie. Jeśli chcesz zwiększyć sprzedaż, zachęcić konsumentów do skorzystania z oferty, sięgnij po sprawdzone i proste rozwiązania.

Usługa dla nowych klientów. Szczegóły w Regulaminie usługi “Zapłać za 30 dni” na paypo.pl

Źródło zdjęcia głównego: unsplash.com